Біблійний рецепт здоров'я: 10 тез отця-доктора Івана Січкарика

0 800 30 20 60

дзвінки безкоштовні

Аптечна довідка
цілодобово
і
Служба резервування
пн-пт: 9–21, сб-нд: 10–20

Біблійний рецепт здоров'я: 10 тез отця-доктора Івана Січкарика

Чи була ця інформація корисною для вас?
{1} {0}

Перший доктор біблійного богослов'я України отець Іван Січкарик розмірковує про здоров’я і хвороби у світлі Євангелія. Який Божий план щодо людського тіла, чи грішники частіше хворіють ніж правденики, який «рецепт» одужання залишає нам Бог у Біблії – ось далеко неповний перелік зацікавлень  отця-доктора Івана Січкарика. Пропонуємо кілька тез з його відкритої лекції у Школі біоетики "Біблійний вимір здоров’я" (2016 р.)

Я проаналізував часте вживання апостолом Павлом слова «сома» (з грецької тіло) і дійшов висновку, що в 13 листах апостола цей термін використовується понад 90 разів, в інших текстах Нового Заповіту слово «тіло» згадане 142 рази, загалом у Святому Письмі понад 250 згадок. Фактично виходить, що можна навести таку певну модель, що цей термін "сома" – це ключ до розуміння богослов'я апостола Павла. Чому? Тому що знаючи, що означає це слово, ми можемо говорити про людину в цілому,  людину в стані гріха, у стані благодаті, воскреслу людину, про Церкву, про Євхаристію – тобто про всі найосновніші богословські тематики.

Людське життя після гріхопадіння є тісно пов'язане із медициною. Біблія описує розвиток людської цивілізації у всіх її площинах та вимірах: благодать і гріхопадіння, здоров’я і хвороба, молодість і старість, радість і страждання, життя і перехід до нового існування через смерть і вкінці есхатологічний вимір – Царство Боже. Євангелія підкреслюють факт, що Ісус лікує хворих. Лікувати – означає насамперед служити і поважати іншу особу, мати співчуття, турбуватись про когось.

Коли ми беремо до рук Біблію, то наше читання базується на вірі, що ця Свята Книга через Слово, яке міститься в ній, подає нам надзвичайний інструмент, пояснювальний ключ, духовне значення нашого щоденного життя. Лікар, медсестра, медбрат, санітар, той хто звершує волонтерське служіння в лікарні, священик-капелан, приятель, родич і насамперед хворий можуть отримати з Божого Слова теми для роздумів, молитви, надії…

Святе Письмо, яке відкриває людині Боже Об’явлення, не має на меті подати науковий аспект хвороби. Боже Слово насамперед висвітлює релігійне бачення хвороби у загальному плані історії спасіння людського роду. Книга Сираха показує, що лікар існує з Божої волі, ліки є створені Богом і хворий найперше має очистити совість за допомогою молитви та жертви і аж тоді звертатися до лікарів, бо вони за Божою ласкою можуть допомогти недужому. Справжнім лікарем і цілителем є сам Бог, а лікар – це є знаряддя Боже.

Існує тісний взаємний зв'язок між оздоровленням-вірою-спасінням. У чудотворних діях, звершених Ісусом, на перший план виходить завжди постава віри. Для того, хто відкривається Богу, Ісус проголошує через відновлене здоров'я дар спасіння, дар відкуплення та дар знову бути сином чи дочкою Отця Небесного (Мк 5,34).

Євангеліє відкриває людині нове значення фізичного терпіння, показуючи насамперед духовні його аспекти. Хвороба може бути прийнята як засіб спасіння у Христі, як глибоке очищення, яке Бог здійснює над душею. Коли хвороба переноситься з терпеливістю та покорою, то це впроваджує людину, щоб вона брала участь у спасительних терпіннях Господа, як спокутування гріхів для власного спасіння та інших. Через хворобу людина досвідчує, що життя – це не тільки зв’язок із землею, але насамперед з Богом і воно сягає у Вічність. Душа розуміє, що хвороба, яка появилась на землі внаслідок гріха, тепер може служити для духовного здоров’я.

Для людини, яка живе вірою у Господа, хвороба і здоров’я, смерть і життя отримують нове значення: відкривають візію на майбутнє життя. Християнин, який є з’єднаний через пасхальне Таїнство з Христом (терпіння, смерть і воскресіння), упродовж земного життя із надією йде назустріч новому життю у Царстві Небесному.

У спільноті хворий пригадує всім, що людина потребує Божої благодаті. Ця сила благодаті, яка рятує та спасає, не дається через геніальні людські розрахунки чи через завзяті старання, але вона приходить до людини як дар, яка повністю з надією віддається Господеві. Хвора людина через свій стан голосить  світові проповідь і тому вона знаходиться у центрі життя Церкви: хворий сповняє призначення людини, бо у своїй немочі звертається до милосердя Бога і таким чином представляє нове людство, яке, будучи гріховним, є відкрите на ласку з висоти від Творця.

Боже слово відновлює цілу людину. Єврейська мова найкраще демонструє спосіб мислення євреїв категоріями цілісності: для них не існувало розполовинення на душу і тіло. Вислів «молитися серцем» єврей розумів не інакше, як змобілізувати всі свої духовні і фізичні сили, все своє єство. У текстах Біблії знайдемо багато описів хворіб, знаних тоді. Різним було їх походження – це і покарання за гріхи, це і вплив демонських сил, це і допуст Божий задля спасіння. Кожен конкретний випадок чогось вчить, виявляючи певну грань Божого задуму.

Найважливіше – це пам’ятати і усвідомлювати цінність свого тіла і міру відповідальності за нього – за образ і подобу Божу у кожному з нас.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Випускні урочистості у Школі біоетики УКУ
За знання платять гроші: стипендії для студентів УКУ від мережі аптек "D.S."
Арт-терапія у «D.S. Таємній аптеці» 
«У недалекому майбутньому нас чекають «дизайнер»- ліки»: 7 тез Юрія Мончака

Статті з розділу Для здоров'я духовного

Всі статті