Коментар щодо жовтневого сюжету про так звану «аптечну мафію» на одному із національних телеканалів

0 800 30 20 60

дзвінки безкоштовні

Аптечна довідка
цілодобово
і
Служба резервування
пн-пт: 9–21, сб-нд: 10–20

Коментар щодо жовтневого сюжету про так звану «аптечну мафію» на одному із національних телеканалів

Чи була ця інформація корисною для вас?
{0} {0}

Матеріал сюжету підібраний недолуго, рясніє бездоказовими звинуваченнями, помилковими даними та нелогічними висновками і має, на нашу думку, ознаки замовного. 

Сфабрикованою є і головна тема ‒ начебто виробники ліків просто не мають куди подітися і вимушені укладати крамольні угоди з аптечними установами.

Необхідно розуміти, що в Україні зареєстровано більше 13 тисяч лікарських засобів, із яких понад 60% генерики ‒ копії ліків оригінального складу. Чи реально аптеці представити у своєму асортименті цей перелік? Звичайно, ні. Тому різноманітні рекламні та промоційні заходи вигідні передусім виробникам ‒ задля просування своєї продукції. Випускаючи черговий генерик, виробник мусить придумати, як цей препарат повинен опинитися в аптеці, якщо там вже є достатній асортимент таких же ліків (наприклад, представлено 5 інших аналогічних торгових назв, а місця на аптечній полиці для 6-го просто не існує)? У такому випадку виробник пропонує угоду за розміщення лікарського засобу в аптечному закладі. І насправді це конкуренція між виробниками, адже у таких послугах передусім зацікавлений виробник.

Автори сюжету «забули» згадати про те, що на рекламу ліків на українському телебаченні у 2017 році виробники витратили понад 600 млн доларів США, що становить 25% собівартості рекламованих препаратів та на 48% перевищує витрати на рекламу за попередній рік (за матеріалами ВГО АПАУ), а маркетингові угоди загалом – сьогодення усіх ринків, залучених у процес товарообміну. За таким принципом співпрацюють виробники техніки і торгові центри, виробники їжі й супермаркети. Утім, мало кого хвилює те, чий електрочайник або чиї сосиски лежать ближче до покупця. Суттєво завищена авторами сюжету і частка маркетингових угод у структурі загального обігу аптек. Насправді йдеться про 2-5%, із яких ще потрібно сплатити податки.

А для охочих дізнатися реальну дохідність аптечної діяльності на вітчизняному ринку станом на сьогодні наведемо офіційні дані: середньозважена аптечна націнка на ліки у І-му півріччі поточного року становить 19% і упродовж останніх 3-4 років має тенденцію до зниження через високу конкуренцію між аптеками та державне регулювання (аналітичне дослідження профільної компанії «Proxima Research»), а з однієї гривні обороту аптеки отримують дві копійки чистого прибутку ‒ і то у разі високоефективного операційного управління.

Мережа аптек «D.S.» першою серед усіх аптечних закладів України впровадила міжнародні стандарти управління (ISO 9001, 2005 р.), а також міжнародні стандарти фінансового обліку (IFRS, 2012 р.) у співпраці з Європейським банком реконструкції і розвитку. Для учасників ринку наша діяльність є прозорою, а позитивна ділова репутація підтверджена багаторічною взаємовигідною співпрацею з партнерами у різних сферах. Відтак, наша компанія готова пройти процедуру аудиту акредитованою міжнародною компанією та представити його результати ‒ у разі якщо знайдеться замовник такого дослідження.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Мережа аптеках «D.S.» – учасник урядової програми «Доступні ліки»
Арт-терапія для літніх людей, які потребують підтримки
Солодощі для наших воїнів із нагоди Дня Захисника України
Комікси про «Кіборгів»: нові частини + переклади англійською!
Аптеки «D.S.» ‒ у дипломній роботі студентки Києво-Могилянки!
Прибираємо парк на Сахарова!
Підтримуємо учнів військового ліцею

Всі проекти

Всі проекти
Останні новини компанії

Інші поточні проекти