У вересні 2016 року у м. Винниках відкрилася перша франчайзингова аптека торговою маркою "D.S.". Тепер у мережі "D.S." уже 20 аптек-франчайзі: 2 у Львові, 4 у Київській області та 14 ‒ у Хмельницькій, у яких уже здійснено понад 500 тисяч покупок. Проект розвивається впевнено і нарощує оберти.
Франчайзинг є ефективним способом розвитку нашої компанії, який має надзвичайно великий потенціал. Надаючи франчайзі (підприємцю чи іншій компанії) дозвіл використовувати нашу торгову марку та дієві процеси, напрацьовані багаторічним досвідом нашої мережі, ми передаємо готову модель успішного бізнесу. Важливо, аби партнери- франчайзі поділяли цінності нашої компанії, були готові виконувати всі вимоги й дотримуватися стандартів.
‒ За цей рік нашими партнерами стали декілька серйозних і відповідальних компаній, ‒ підсумовує керівник відділу франчайзингу Олена Комарянська. ‒ Це реальна вигода для обох сторін: ми без власних інвестицій здобуваємо нові території і клієнтів, отримуємо доходи (разовий вступний платіж та щомісячний фіксований відсоток з обороту аптек-франчайзі), а наші партнери – можливість не лише стабілізувати свій бізнес, але значно покращити його ефективність і прибутковість. Ми передаємо франчайзі цінну інтелектуальну власність: наш бренд, гнучку асортиментну й цінову політику, сучасні ІТ-рішення, дієву програму лояльності, а головне ‒ цінності, культуру й філософію бізнесу. У результаті збільшуємо свою конкурентоздатність, займаємо більшу частку на ринку й отримуємо новий вид доходу. Нарощуємо таким чином і нашу клієнтську базу – в аптеках-франчайзі картку постійного клієнта "D.S." отримали понад 7,5 тисяч осіб.
‒ Глобалізація у всьому ‒ реалія сьогодення, ‒ зазначає генеральний директор, співвласник мережі аптек "D.S." Олег Никулишин. ‒ Вона впливає і на український фармринок: сьогодні перша трійка дистриб'юторів володіє понад 85% цього простору. Тенденція не оминає і роздрібні аптечні мережі: маємо десяток великих гравців, проте, цілком імовірно, невдовзі їх буде вдвічі менше, і саме тут зосереджуватимуться основні ресурси. Дрібним підприємцям і невеликим мережам у регіонах стає дедалі важче залишатися конкурентними. Утім, франчайзинг ‒ це не поглинання, а стратегічна співпраця, партнерство на основі корисності одне одному. Саме на таких засадах ми взаємодіємо з тими, які виявили бажання працювати під нашим брендом. При цьому вони зберігають свою самостійність і фінансову незалежність. Франчайзинг передбачає близькі стосунки між нами і власником того бізнесу. Ось чому так важливо, аби цінності були однакові. Передусім намагаємося зрозуміти мету партнера, адже від цього й залежать результати подальшої співпраці. Наголошу, що вибір франчайзингового партнера не пов’язаний з локацією. Звісно, нам було б вигідно співпрацювати з новими франчайзі у Львові чи Самборі, адже це близько. Утім, можна знайти хороших партнерів і за 500 км, якщо розумієш: ці люди люблять свою роботу і хочуть бути успішними.
Своїми відгуками про результати партнерства з мережею аптек "D.S." поділилися наші франчайзі.
‒ Я зважився на це рішення, коли відчув, що мій заклад не може вистояти в умовах жорсткої конкуренції, ‒ коментує директор ТзОВ "7 Ясен" (м. Львів) Андрій Заяць. ‒ Бракувало навичок управління, асортимент аптеки був занадто малий, а ціни ‒ зависокі. Тому й придбав франшизу мережі аптек "D.S.".
Завдяки напрацюванням компанії, зокрема сучасним ІТ-сервісами й програмі лояльності, вдалося суттєво збільшити кількість клієнтів і втричі (!) покращити свої фінансові результати. Після такого успіху я зважився на відкриття ще однієї франчайзингової аптеки під брендом "D.S.". Ми отримали більше, аніж сподівалися! Вдячні компанії за знання й підтримку на всіх етапах впровадження нової моделі бізнесу. Співпраця із відомим брендом у рамках франчайзингу допомагає підприємцям-початківцям покращувати керованість свого бізнесу, зробити свої заклади добре впізнаваними, забезпечити їм стійку конкуретну позицію.
‒ У рамках партнерства з компанією "D.S." ми отримали те, що не вдавалося реалізувати раніше через нечисленність нашої мережі, ‒ ділиться керівник ТзОВ "Вета Плюс" (м. Бровари, Киїівська обл.) Анна Павленко. ‒ Сьогодні наші заклади працюють із такими ж акціями і програмою лояльності як в мережі "D.S.", а також підключені до сервісу онлайн-резервування. Наші провізори і фармацевти отримали сучасне комп’ютеризоване робоче місце і мають широкі можливості, аби задовольнити найвибагливішого клієнта. Одразу після підписання договору франчайзингу ми отримали більш вигідні умови роботи з постачальниками, а з часом запрацювали й аптечні матриці. Робота в новій системі суттєво покращила психологічну атмосферу колективу та взаємини провізорів із клієнтами. У підсумку, увесь комплекс змін за договором франчайзингу призвів до помітного покращення фінансових показників. Об’єктивно було б згадати і про певні труднощі в роботі, зумовлені нашою специфікою, багаторічними напрацюваннями, відмінностями регіону, роботою медичних представників і побажаннями клієнтів. Утім, таких проблем не так уже й багато, і в процесі комунікації з франчайзером їх вдається поступово розв'язувати.
‒ Уже майже рік ми пропрацювали під новою вивіскою "D.S.", і маємо тільки позитивні відгуки ‒ і про організацію процесу, і про діяльність наших аптек після ребрендингу, ‒ резюмує директор ПП "Верманна-Фарм" (м.Хмельницький) Марина Брагіна. ‒ Часом не всі питання можна владнати негайно, проте їх вдається розв'язати обов'язково. Мережа "D.S." розвинена в усіх напрямках: немає такого, чого не знають або не пробували. Усе розроблено і давно продумано ‒ тільки бери й працюй. Рекомендую таку співпрацю маленьким підприємцям, які починають «буксувати» в цьому бізнесі, бо не вистачає ресурсів на хороше програмне забезпечення. Договір франчайзингу дуже вигідний. На сьогодні я не знаю іншої аптечної мережі, яка могла б дійсно надати те, що декларує своїм партнерам-франчайзі.
Наступного року плануємо відкриття понад 25 франчайзингових аптек "D.S.". Кілька договорів уже на етапі підписання. Процес триває. Сподіваємося реалізувати заплановане й здобути нових партнерів, близьких нам по духу.
На фото: директор ТзОВ "7 Ясен" (м. Львів) Андрій Заяць